Štítky

, , ,

Ještě asi tak před 15ti lety jsme nezamykali ani bránu (neměla zámek), ani branku, ani šopy. Byla tam vždy spousta nářadí, kol a různých strojků k údržbě domu a zahrady. Dnes je vše zamčené a pod alarmem. A má to svůj důvod, nedávná úspěšná krádež se škodou cca 75 tis. nás vyškolila a stali jsme se nedůvěřivými.

Bylo okolo poledne, když se žena rozhodla pro cosi se vrátit. Už z dálky viděla před domem cizí odrbané auto a dva multikulturně opálené, a dobře živené spoluobčany (zvané lidově též „morgoši“), jak si „hrají“ se zámkem na bráně.

Zastavila auto tak, aby je měla ve výhledu a zavolala policii. Hlídka dorazila skoro okamžitě a hned jim bylo vše jasné. Odvážnější morgoš sice zkusil vyhrožovat mé ženě i před policisty, ale to byl tragický omyl. Dozvěděl se, co nechtěl a navíc byl tento pokus policejními orgány zaznamenán. A to ještě netušil, že za své zdraví vděčí oba prosbě operátora, aby se ke dvojici za žádných okolností nepřibližovala. K výbavě manželčina auta totiž patří značkový, víceúčelový pantok Fiskars. To víte, když dokáže člověk (a zvláště pak žena, protože na chlapa si tito odvážní občané při poměru sil 2:1 zase tak často netroufají) již dvakrát svépomocně vyřešit multikulturní sbližování, v jazyce trestního řádu nazývané též loupežné přepadení, tak je zřejmé, že nemá velký smysl pro zdvořilostní formality. Na ty ožehlé zámečníky bych pak nevsadil ani korunu.

Po seznámení se s identitou přítomných policisté přenesli svou pozornost na vozidlo. Zjistili, že se výše jmenovaný vrak vyskytoval poblíž několika nedávných vloupaček v naší čtvrti. Akce skončila odvozem podezřelých i samohybného šrotu na nedalekou služebnu.

V zájmu multikulturního dialogu budou tedy posílena naše bezpečnostní opatření, jak ta pasívní a elektronická, tak zbraňové protigrázlovské a protimorgoší systémy. Přece jen nejsme oba ve věku, kdy by nám řešení multikulturního dialogu značkovým nářadím přinášelo kdo ví jaké uspokojení. Ještě bychom si o ty špinavce mohli umazat košili.

Pozn: Tento příběh se opravdu v nedávné době stal, byl jen drobně „přibarven a aromatizován“. A nejedná se o reklamu na nářadí Fiskars, které však ukazuje své kvality i při prosazování spravedlnosti, lásky a přátelství mezi lidmi všech barev kůže a vyznání:)